Tic tac

De fiecare data cand trec pe la un ceasornicar ma gandesc cam cat de plictisitor trebuie sa fie acest servici. Asta este unul dintre serviciile pentru care, in majoritatea cazurilor, clientul trebuie sa stea sa urmareasca cat de plictisitor este reparatul ceasului, ca vrea sau nu vrea.
Excluzand faptul ca totusi este vorba de foarte multa rabdare si migaleala si pricepere in ale ceasurilor, totusi este foarte plictisitor. Reparand un ceas cu clientul in fata, care si asa nu intelege nimic din ceea ce face ceasornicarul priceput, este ca si cum ar sta seful tau langa tine 8 ore pe zi, incontinuu, sa vada ce si cum muncesti si sa nu care cumva sa ii strici bunatatea de ceas cu care a venit la reparat. Ca doar daca nu ii era drag ceasul, nu venea cu el la reparat, ci isi cumpara altul, ca asa face romanul. Ultima mea incursiune in ale ceasornicariei, a fost atunci cand dupa achizitia ceasului nou, cureaua a fost mult prea mare si a trebuit sa fie scurtata. Asta nu m-a impiedicat sa il port totusi pentru macar restul serii ce a mai ramas in seara cand l-am cumparat. Il tineam aproape de cot, dar ce sa ii faci asa e cu entuziasmul de cumparat una alta. Ajuns la ceasornicar, era simplu ce era de facut, scurtat cureaua. Am fost intrebat daca pentru mine, s-a uitat un pic la alura mea, dupa care a hotarat ca mai bine isi da seama daca pun ceasul pe mana, dupa care si-a inceput monologul. M-am simtit ca si in fata unui magician care explica publicului "ce face" ca sa ii distraga atentia la ce face de fapt pe ascuns. "Scoatem din partea asta, si din asta, ne uitam daca e bine, daca nu aranjam din curea, ca se poate aranja si din curea. Acum scoatem din partea dreapta sa vedem cum e, ca sa fie uniform, si daca nu reglam din curea, ca se poate si din curea. Acum scoatem din partea stanga, ca sa fie uniform ca am scos tot de aici, dar din partea dreapta. Acum punem la loc, ca sa nu ramana liber, si vedem daca o sa fie bun, daca nu reglam si din curea. Daca nu e bun asa, atunci mai scoatem dintr-o parte, dar cred totusi ca o sa fie bine asa, ca am scos din amandoua parti cate una sa fie egal, si daca nu e bun reglam din curea. Ia sa vedem e bine? Eu cred ca e bine, daca nu mai reglam si mai scoatem una, dar cred ca e bine totusi... 5 lei va costa.". 
"-Iti dai seama?" zice mandra mea, "Astia fac 5 lei in 5 minute, tu faci 5 lei in 5 minute?"
Nu fac, dar macar minutele mele merg continuu intr-o zi de munca, pe cand la ei, 5 minute ale lor de munca se repeta de maxim 5-6 ori pe zi si cand tragi linie..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Părerea mea personala este.....